Öğrencilerin büyük çoğunluğu alt sınıflardan itibaren test çözerek ders çalışmaktadır. Sınav sistemine göre hazırlanan bu testler de genellikle bilgiyi ölçmektedir. Bu tip sorular genelde daha alt düzey bilişsel becerileri ölçmektedir. Bilgiyi ölçen test sınavlarında bir konuyu derinlemesine öğrenmenize gerek yoktur, çünkü doğru cevap zaten size verilir amaç yanlışları elemektir. Doğru cevabı bilmeseniz bile yanlış cevapları bilmek yeterli olmaktadır. Bu nedenle öğrenciler konuyu çok iyi öğrenmeye değil bol bol soru çözerek mümkün olduğu kadar fazla sayıda soru çözmeye odaklanırlar, hatta soru çeşitleri ezberlenmeye çalışılır.
LGS'de soruyu doğru anlamak çok önemli, bazı sorularda soruyu anlamak, cevabı bulmaktan daha zor. Bir konuyu bilmek yetmiyor, o bilgiyi doğru yorumlayabilme ve günlük hayata aktarabilme becerisi gerekiyor. Öğrencilerin okuduğu parçaları analiz ve sentez edebilme becerisine sahip olması şart.
Öğrencilerin yeni sınavda başarılı olabilmeleri için yeni sınav sorularına hazırlıklı olmaları gerekir. Geçen yıl yapılan LGS sınavında özellikle matematik soruları uzun ve zordu, öğrenciler yetiştirmekte zorlandılar fakat bu yıl MEB sayısal bölüm için süreyi 60 dakikadan 80 dakikaya çıkardı, bu durum en azından zaman problemini büyük ölçüde azaltmış oldu. Fakat öğrenciler, özellikle matematik dersi için yeni soru tarzına alışmadılar, bu da gayet normal, çünkü yıllardır çözdükleri soru tarzı değişti ve buna uyum sağlamak, beynimizi bu sorulara alıştırmak zaman ve emek istiyor.
Bir çok öğrenci yeni tarz matematik sorularını çözemediğinde hayal kırıklığı yaşıyor ve çalışma isteği azalıyor. Sorularda zorlanmanız, öncekine göre daha çok yanlışınız çıkması normal bir durum. Sadece siz değil, tüm öğrenciler hatta öğretmenler zorlanmaktalar. Yeni tarz sorulara alışmak için mantık muhakeme becerilerini ölçen sorulardan çözmeniz gerekir. Bu sorulardan ne kadar çok çözerseniz beyniniz de bu tarz sorulara karşı o kadar gelişecektir. Bu tarz sorulara daha kısa sürede uyum sağlayan öğrenciler avantajlı olacaktır.
Bilgiyi kullanma, analiz, sentez, yorumlayabilme becerilerini artırmak için öncelikle kitap okumaya çok önem verilmelidir. Çok kitap okuyan öğrencilerin yeni sistemde avantajlı olacaklarını düşünüyorum. Öğrenciler kitap okumayı zaman kaybı gibi görmemeli, kesinlikle her gün en az yarım saat kitap okumalıdır.
Yeni sistemde sınav "Sayısal (Fen ve Teknoloji, Matematik) ve Sözel Bölümden (Türkçe,İnkılap Tarihi, Din K.,Yabancı Dil) oluşacak. Sözel Bölümde 50 soru için 75 dakika, Sayısal Bölümde 40 soru için 80 dakika süreniz olacak. Sınavda problemi yaşamamak için, test çözerken zamana göre çözmeli ve zamanı verimli kullanma alışkanlığı kazanmalısınız.
1-Her gün kitap okumalısınız,
2-Düzenli olarak ders çalışmalısınız,
3-Günlük tekrar yapmalısınız,
4-Konuları yüzeysel değil, derinlemesine öğrenmelisiniz,
5-Farklı kaynaklardan test çözmelisiniz (mantık ve muhakeme becerilerini ölçen testlerden).
6-Anlaşılmayan konu ya da sorular öğretmen ya da bir bilene sormalısınız,
7-Konuyu iyi anlamadan sadece ezber yapmayın. Konu çalışırken değişik yöntemler (zihin haritası, kodlama v.b.) kullanmalısınız.
8-Unutmamak için, konuları sık sık tekrar edin.
9-Sınava değil, öğrenmeye odaklanın. İyi öğrenirseniz, zaten sınavda başarılı olursunuz. Ama sınava odaklanırsanız, stres ve kaygıdan iyi öğrenemezsiniz.
10-Başkasıyla değil kendinizle yarışın, hep daha iyi olmaya çalışın.
Adres:
Topkaya Mah. Elif Sokak No2 Akyaka/KARS
Telefon
0474 261 26 84